Google Analytics

O descriere a interfetei platformei Google Analytics

Partea a V-a

Redenumire nume vizualizare

Pentru a vedea ce vizualizari sunt disponibile in prezent pentru o proprietate, faceti clic pe “Administrator” din partea de jos a paginii.

Apoi, in Vizualizare, faceti clic pe “Setari pentru vizualizari”.

Puteti vedea ca, atunci cand creati pentru prima data o proprietate, Google Analytics stabileste automat o vizualizare nefiltrativa numita “”. Aceasta contine toate datele brute si neschimbate colectate pentru proprietate. Va recomandam sa schimbati numele la “Raw data”, astfel incat sa stiti ca datele nu au fost filtrate. Pentru a schimba numele, pur si simplu introduceti noul nume. Acum faceti clic pe “Salvati”.

Configurarea unei vizualizari de testare

Apoi, vom seta o “vizualizare de testare” pentru a testa setarile noastre. Daca ne confruntam cu ceva incorect, este posibil sa pierdem din greseala datele pe care vrem sa le colectam. Deci, este mai bine sa incercati mai intai toate configuratiile noastre in acest test.

  • Pentru a seta o vizualizare de testare, in partea stanga sus, faceti clic pe meniul derulant al selectorului de vizualizare.
  • Apoi selectati “Creare vizualizare noua”. Vom numi aceasta vizualizare “Vizualizare test”.
  • Acum faceti clic pe “Creati vizualizare”.

    Observati ca suntem acum in “Test View” pentru aceasta proprietate. Va recomandam sa adaugati o setare in ecranul de testare care filtreaza datele pentru trafic automatizat pentru bot si spider.

    • Pentru aceasta vizualizare de testare, selectati “Setari pentru vizualizari”.
    • Atunci vom parcurge in jos.
    • Sub “Filtrare Bot”, selectati “Excludeti toate accesarile de la robotii si paianjeni cunoscuti”. Acest lucru va ajuta la filtrarea traficului bot.

Crearea unei vizualizari Master

Acum, sa cream vizualizarea Master. Aceasta va fi punctul de vedere pe care il folosim pentru a face toate rapoartele si analizele noastre. Putem pur si simplu copiati vizualizarea de testare si redenumiti-o.

  • Pentru a copia vizualizarea, in coltul din dreapta sus faceti clic pe “Vizualizare copiere”.
  • Vom redenumi meniul “Master View”.
  • Acum faceti clic pe “Copiere vizualizare”.

Daca accesati meniul Vizualizare, puteti vedea ca am copiat si creat aceasta noua vizualizare. Prin copierea vizualizarii, toate setarile si filtrele pe care le-am creat ca sa excludem traficul bot vor fi, de asemenea, incluse in noua vizualizare.

Setarea vizualizarii de test

Acum avem vizualizari ce  pot fi utilizate pentru a face backup pentru datele noastre, pentru a testa noi configuratii de analiza si pentru a ne face rapoarte si analize zilnice.

Cu toate acestea, este necesar sa adaugam filtre pentru a determina ce date dorim ca Google Analytics sa afiseze in fiecare vizualizare. Vom seta mai intai un filtru comun pe ecranul “Test” pentru a exclude traficul IP intern. În acest fel, putem masura comportamentul Google Store online strict pentru clientii externi, fara nici o influenta a angajatilor.

Adaugarea filtrelor aditionale

Urmati urmatorii pasi:

  • În coloana din dreapta din sectiunea “Vizualizare”, schimbati selectorul de vizualizare din “Mater View” la “Vizualizare test”. Aceasta va asigura ca vom crea filtrele noastre in vizualizarea corecta.
  • Faceti clic pe “Filtre”.
  • Apoi dati clic pe “Adaugati filtrul”. Vom numi acest filtru “Exclude traficul intern”.

Google Analytics ofera doua tipuri de filtre, filtre “predefinite” si “personalizate”. Filtrele predefinite sunt sabloane pentru cele mai frecvente filtre pe care le veti folosi. Filtrele personalizate va permit sa proiectati un filtru pentru a include, exclude sau modifica date. Deoarece excluderea datelor prin adresa IP este obisnuita, Google Analytics ofera un filtru predefinit pentru acest lucru, deci vom lasa tipul de filtru ca “Predefinit”.

  • Apoi, faceti clic pe “Selectati tipul de filtru”.
  • Apoi selectati “Exclude”.
  • Acum faceti clic pe “Selectati sursa sau destinatia”
  • Și selectati “trafic de la adresele IP”.
  • În final, dati clic pe “Selectati expresia” si selectati “care sunt egale cu.”
  • Acum tastam adresa IP pe care dorim sa o excludem. Puteti gasi adresa dvs. publica IP deschizand o fila noua si cautand “ce este IP-ul meu?” În Google.
  • Acum vom copia adresa IP in campul adresei IP.
  • În partea de jos, faceti clic pe “Salvati”.

    Retineti ca filtrul pe care l-am creat acum se afiseaza in lista de filtre.

Testarea filtrului

Dupa ce am salvat acest filtru si l-am aplicat intr-o vizualizare, Google Analytics va verifica adresele IP ale traficului catre proprietatea web si va exclude cele care se potrivesc cu filtrul. Va dura putin timp pentru ca filtrul sa capteze tot traficul. Pentru a testa ca filtrul exclude traficul intern, faceti clic pe Reporting.Then, faceti clic pe “Real-Time” din navigarea din stanga. Acum faceti clic pe “Prezentare generala”.

Acesta va arata un raport al traficului in timp real catre site-ul dvs. web. Daca va aflati in reteaua dvs. interna, ar trebui sa observati ca traficul dvs. intern de utilizatori ar trebui sa scada in urmatoarele 30 de minute. Odata ce filtrele au intrat in vigoare, Google Analytics nu va colecta nicio activitate interna pentru adresa IP pe care ati filtrat-o.

Aplicarea filtrului

Dupa ce ati confirmat ca acest filtru functioneaza in vizualizarea dvs. de testare, il puteti adauga in vizualizarea principala. Faceti clic din nou pe fila Administrator. Apoi selectati meniul derulant Vizualizare.

Selectati “Master View”. Faceti clic pe “Filtre”. Apoi faceti clic pe “Adaugati filtrul”. In loc de “Creati un filtru nou”, selectati butonul radio pentru “Aplicati filtrul existent”.

Acest lucru va va permite sa selectati dintr-o lista de filtre pe care le-ati creat anterior. Dati clic pe Salvati.

Acum puteti vedea ca filtrul este aplicat la “Master View”.

Retineti ca daca aplicati mai multe filtre intr-o vizualizare, fiecare filtru va fi aplicat in ordinea in care acestea apar in setarile de filtrare. Deci, daca aveti doua filtre, datele vor trece prin primul filtru inainte de a trece prin al doilea. Deci, fiti atenti la ordinea in care aplicati filtrele.

Concluzie

Este atat de usor sa creati sau sa adaugati filtre predefinite la vizualizari pentru a va asigura ca colectati si protejati datele de care aveti nevoie.

Subscrie

Pentru a fi la curent cu urmatorul articol  lasa-ne adresa ta de e-mail.

Fii De la A la Zet!

Daca ti-a placut acest site pate vrei sa stii cand apar articole noi ?!

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This