Google Analytics

Navigarea rapoartelor complete

Partea a VIII-a

Introducere

Anterior, v-am prezentat o versiune la nivel inalt a raportului ” Raportul Prezentare generala a Publicului”. In partea de jos a raportului, exista un link ” afisati raportul integral”, unde puteti vedea versiuni extinse ale fiecarui raport de public in navigatia din stanga.
Acum, hai sa verificam un raport complet.
Cand deschideti raportul complet, veti vedea linkuri sub selectorul de segmente care controleaza diferitele tipuri de date din raport. Vederea “Rezumat” este un rezumat al dimensiunii clasificate prin metrici Achizitie, Comportament si Conversie. Acest lucru faciliteaza interpretarea acestor valori in contextul canalului de marketing pe care l-am discutat anterior.

Vizualizarea Rezumat

“Utilizarea site-ului” indica valori de comportament cum ar fi utilizatorii, sesiunile pe utilizator, utilizatorii noi, sesiunile, paginile pe sesiune si durata medie a sesiunii. “Obiectivele” vor afisa valori pe baza numarului de obiective pe care le-ati configurat si se vor afisa numai daca ati stabilit obiective in Google Analytics, pe care le vom discuta mai tarziu. Și “Comert electronic” va va afisa valorile tranzactiei daca ati setat urmarirea comertului electronic in Google Analytics. Acum, sa revenim la vizualizarea Rezumat.

Sub grafic este tabelul principal de date. Puteti vedea ca prima coloana arata dimensiunea curenta “Țara”, care a fost ultima categorie demografica pe care am selectat-o ​​in raportul Prezentare generala. Puteti comuta intre alte dimensiuni, cum ar fi orasul, continentul si subcontinentul, facand clic pe linkurile de deasupra tabelului de date. Este important sa stiti ca puteti adauga o alta dimensiune in tabel pentru o analiza si mai specifica. Noi numim aceasta o dimensiune secundara, care este o tehnica comuna atunci cand analizam datele. De exemplu, ati putea adauga o dimensiune secundara a “categoriei dispozitivului” in raportul Locatie, pentru a vedea ce tipuri de dispozitive au fost utilizate de persoane din diferite tari in timp ce vizitati site-ul dvs. Web.

Dimensiuni si valori

Aici puteti vedea ca fiecare rand din tabel reprezinta un segment diferit de trafic in dimensiunea “Țara”. Retineti ca Google Analytics va arata numai primele 10 randuri de date si numai cat mai multe coloane care se vor potrivi pe ecran. Pentru a vedea mai multe randuri, utilizati meniul derulant “Randuri de afisat” din partea dreapta jos a tabelului pentru a selecta cate randuri doriti sa vedeti sau utilizati sagetile stanga si dreapta pentru a defila prin 10 randuri odata. Daca doriti sa vizualizati toate coloanele, este posibil sa fie necesar sa utilizati bara de derulare orizontala in partea de jos a raportului.

Puteti analiza tabelul de date in moduri diferite. Daca faceti clic pe fiecare coloana din tabel, comutati sortarea datelor intre ascendent si descendent. Sageata din antetul coloanei arata coloana in care sortati in prezent. Retineti ca, in mod prestabilit, Google Analytics sorteaza acest raport de catre utilizatori.

Filtrele

Poate fi de asemenea util sa filtrati tabelul de date pentru a va concentra doar pe segmentele de trafic semnificative. Utilizati campul de filtrare din partea de sus a tabelului pentru a include numai randuri in care dimensiunea principala contine termenul de filtrare. De exemplu, poate doriti sa consultati datele pentru o anumita tara, cum ar fi India, astfel incat, mai degraba decat sa parcurgeti tabelul, puteti introduce “Canada” in campul de filtrare, iar Google Analytics va va arata numai date pentru segmente care includ termenul “Canada”. “Avansat”, de langa caseta de cautare, va permite sa aplicati reguli si mai sofisticate pentru filtrare. Vom aborda tehnici de filtrare avansata intr-o alta postare.

Raportele vizualizarii

Pe langa linkul “Avansat”, exista mai multe optiuni de vizualizare diferite:

 “Vizualizarea tabelului de date” este vizualizarea implicita pentru majoritatea rapoartelor. Aceasta va organizeaza datele intr-un tabel defalcat pe metrice de achizitie, comportament si conversie pentru rapoartele de public si de achizitie.

Pictograma “diagrama grafica” creeaza o diagrama de tipar pe baza datelor dvs. Acest lucru va ajuta sa comparati procentele unui intreg, cum ar fi cati utilizatori sunt pe desktopuri, tablete si telefoane mobile. Puteti alege care metric din raportul dvs. ar trebui sa apara in diagrama placinta utilizand meniul derulant.

Ecranul “performanta” afiseaza un grafic de bare al datelor dvs. Acest lucru va ajuta sa comparati segmente individuale alaturate, cum ar fi tarile care aduc cel mai mare trafic. De asemenea, puteti utiliza meniul derulant pentru a selecta diferite valori pentru a fi reprezentate ca bare.

“Vizualizarea de comparatie” va arata un grafic de bare pentru a vedea rapid daca fiecare intrare din tabel are performante superioare sau inferioare mediei site-ului pentru valoarea selectata. Daca valoarea pentru un rand dat este mai buna decat media, acesta apare verde. Daca este sub medie, apare rosu. Din nou, puteti utiliza meniul derulant pentru a selecta ce metric trebuie afisat.

In cele din urma, vizualizarea “Pivot” creeaza un tabel pivot in care atat randurile cat si coloanele pot prezenta diferite valori pentru comparatie. De exemplu, un tabel pivot ar putea afisa Google Store rata de respingere si numarul de sesiuni pentru fiecare pagina de destinatie si tipul de dispozitiv.

Concluzie

Este simplu sa afli ce dispozitive folosesc utilizatorii tai, de unde vin si din ce zona geografica sunt.

Subscrie

Pentru a fi la curent cu urmatorul articol  lasa-ne adresa ta de e-mail.

Fii De la A la Zet!

Daca ti-a placut acest site pate vrei sa stii cand apar articole noi ?!

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This