Google Analytics

Raportul Prezentare generala a Publicului

Partea a VII-a

Selectarea datei

Interval de date

In partea de sus a fiecarui raport este un interval de date. Aceasta va permite sa setati perioada de timp in care doriti sa analizati datele de raport. Faceti clic pe intervalul de date pentru a deschide selectorul de interval de date.

Selectarea intervalului

Aceasta deschide un calendar din stanga unde puteti selecta intervalele de date. Cand modificati intervalul de date, acesta afecteaza toate rapoartele din vizualizarea dvs. Astfel, puteti comuta intre diferite rapoarte fara a trebui sa ajustati intervalul de date de fiecare data.

Puteti alege intre intervale de date, cum ar fi saptamana trecuta, ultima luna calendaristica sau ultimele 30 de zile. Dar, de asemenea, puteti seta anumite date facand clic pe campurile de inceput si de sfarsit si selectand datele din calendar. Daca doriti sa selectati o luna intreaga, faceti clic pe numele lunii din calendarul din stanga.

Compararea intervalelor

De asemenea, puteti compara datele din doua intervale de date diferite facand clic pe “Comparati cu” si adaugand in intervalele de date pe care doriti sa le comparati. Acest lucru va permite sa vedeti cum a evoluat afacerea dvs. in timp.

Selector de segmente

In partea de sus a raportului, observati selectorul de segmente. Segmentele sunt modalitati de a analiza un anumit set de date si de a compara valorile. Vom acoperi acest lucru intr-un curs avansat. Deocamdata, observati ca segmentul implicit include toti utilizatorii care au accesat site-ul dvs. in intervalul de date dat.

Selectorul de durata si graficele

Selector de durata

Daca doriti sa vizualizati mai exact aceste date, puteti schimba punctele de date pentru a afisa, de asemenea, orele, saptamanalul sau lunar. Acest lucru poate fi util in special atunci cand se uita la seturi de date mari. Daca va uitati la date intr-o singura zi, vizualizarea va fi implicita in mod orar.

Linia grafica

Sub selectorul de segmente sunt diferitele valori ale raportului Prezentare generala a publicului afisat in diferite formate. Cel mai proeminent este un grafic liniar care, in mod implicit, arata un punct de date pentru numarul de utilizatori din fiecare zi in intervalul de date selectat.

 

Selectorul metric

Puteti modifica valoarea afisata de utilizatori la o alta valoare, selectand meniul derulant din fila Prezentare generala. Google Analytics va permite sa comparati aceasta valoare cu o a doua valoare in aceeasi perioada de timp facand clic pe “Selectati o valoare”.

Adnotati graficul

Observati sageata mica din partea de jos a graficului liniei. Daca faceti clic pe sageata, puteti sa adnotati graficul cu note utile pentru a adauga contextul de afaceri la datele dvs. Odata ce adaugati o adnotare, pe grafic va aparea un mic indicator care poate fi vizualizat de alti utilizatori cu acces la vizualizare. Daca faceti clic pe oricare dintre valorile de mai jos, veti afisa punctele de date pentru acele valori din graficul de mai sus.

Valori / metrics

Exista o serie de valori utile sub grafic:

  • “Sesiuni” reprezinta numarul total de sesiuni pentru intervalul de date dat.
  • “Utilizatori” reprezinta numarul total de utilizatori care au vizitat pentru intervalul de date dat,
  • “Afisarile de pagina” reprezinta numarul total de pagini care au inclus codul de urmarire Google Analytics pentru utilizatori. Aceasta include vizionari repetate ale unei singure pagini de catre acelasi utilizator.
  • “Pagini pe sesiune” reprezinta numarul mediu de pagini vizualizate in fiecare sesiune. Aceasta include, de asemenea, vizionari repetate ale unei singure pagini.
  • “Durata medie a sesiunii” este durata medie a unei sesiuni in functie de utilizatorii care au accesat site-ul dvs. in intervalul de date selectat.
  • “Rata de respingere” reprezinta procentajul de utilizatori care au plecat dupa ce au vizionat o singura pagina pe site-ul dvs. si nu au intreprins nicio actiune suplimentara.
  • “Procentul de sesiuni noi” reprezinta procentajul sesiunilor din intervalul de date care sunt utilizatori noi pe site-ul dvs.
  • Noi vs. utilizatori care se întorc
    În partea dreaptă a măsurătorilor este reprezentată o diagramă de plăci ilustrând procentajul de utilizatori noi și care se întorc.

Dimensiuni si valori

Dand clic pe dimensiunile din partea stanga jos a raportului, veti putea vedea primele 10 dimensiuni si valori din fiecare categorie.

Dimensiunea Limba
Dimensiunea implicita selectata in raportul Prezentare generala a publicului este “Limba”. Cand este selectata optiunea Limba, retineti ca tabelul din partea dreapta include primele 10 limbi si sesiunile acestora. De asemenea, puteti vedea cele mai importante 10 valori pentru tara si oras.

Pentru a vedea valori privind tehnologia utilizata de utilizatori pentru a vizualiza site-ul dvs., faceti clic pe Browser, Sistem de operare si Furnizor de servicii.

Concluzie

Este atat de usor folosesti datele oferite de Google Analytics pentru a lua decizii referitoare la dezvoltarea site-ului tau!

Subscrie

Pentru a fi la curent cu urmatorul articol  lasa-ne adresa ta de e-mail.

Fii De la A la Zet!

Daca ti-a placut acest site pate vrei sa stii cand apar articole noi ?!

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This